محبوب ترین شبکه های اجتماعی

 

تلگرام، واتس اپ، فیسوک، اینستاگرام و ... امروزه بخش عظیمی از ارتباطات تمام مردم جهان را تشکیل می دهند. در این بخش ما به بررسی محبوب ترین این شبکه ها پرداخته و توضیحاتی درمورد هر شبکه ارائه میدهیم.

1. فیسبوک (Facebook) 

ّFacebook در حال حاضر بزرگترین شبکه ی ارتباط اجتماعی است.(از نظر تعداد کاربر و اعضای حقیقی) این شبکه ی محبوب در سال 2004 ایجاد شد و در طول این 12 سال موفق به جذب بیش از 1.6 میلیارد کاربر فعال شد. این حجم بالا از تعداد کاربران موجب ایجاد ارتباط با مردم جهان در هر نقطه از این کره خاکی شد لذا بسیاری از شرکت های تجاری نیز برای تبلیغات و بازاریابی خود از این رسانه استفاده میکنند.


2.توییتر (Twitter) 

شاید وقتی از صحبت از توییتر میشود به ذهن شما خطور کند که محدودیت تعداد کلمات (استفاده از حداکثر 140 کاراکتر) باعث میشود که این شبکه رسانه ی خوبی خصوصا برای تبلیغات تجاری نیست اما بر طبق آمارها این شبکه ی اجتماعی بیش از 320 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که با استفاده از همین محدودیت 140 کاراکتری با هم در ارتباط هستند.

توییتر در سال 2006 تاسیس شد و دفتر اصلی این شرکت در سان فرانسیسکو کالیفرنیا واقع است.


3. لینکدین (LinkedIn) 

لینکدین در سال 2002 تاسیس و در سال 2003 راه اندازی شد. این سایت هم یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بین کاربران اینترنت است و 400 میلیون کاربر فعال دارد . اگر به دنبال برقراری ارتباط با افرادی هستید که از لحاظ موقعیت شغلی مشابه شما هستند، این شبکه انتخاب مناسبی است.آینده خوبی برای وبسایت درنظر گرفته میشود و مدیران آن برنامه هایی برای تبدیل این شبکه به محبوب ترین شبکه اجتماعی دنیا دارند.


4. گوگل پلاس (Google Plus)

پس از سه شبکه اجتماعی بالا میتوان گوگل پلاس را در جایگاه محبوبی بین مردم دانست.قدرت موتور های جست و جوی شرکت گوگل سبب شده که کسب و کارهای گوناگونی به سمت گوگل پلاس بیایند.این وبسایت در سال 2011 تاسیس شد و در سال 2015 به جمعیت بزرگ 418 میلیون کاربر رسید!


5. یوتیوب (Youtube)

یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین رسانه ی تصویری اجتماعی در جهان است. در سال 2005 و با همکاری سه کارمند سابق شرکت پی پال این وبسایت راه اندازی شد و در سال 2006 شرکت گوگل با قیمت 1.65 میلیارد دلار این وبسایت را خریداری کرد. یوتیوب بیش از 1 میلیارد بازدیدکننده در ماه دارد و پس از گوگل محبوب ترین موتور جست و جو در اینترنت است.


6. اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام هم یک رسانه ی تصویری اجتماعی است که در سال 2010 راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد.جالب است بدانید که مالک اصلی این وبسایت فیسبوک است.

تعداد کثیری از کاربران این شبکه تصاویر سفرها، غذاها، هنر، مد و سایر موضوعات مشابه را با دیگران به اشتراک میگذارند.یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام امکاناتی است که در بخش ارسال تصاویر در اختیار کاربران قرار میدهد.همچنین دسته بندی مطالب مختلف در این شبکه توسط کاراکتر هشتگ (#) انجام میگیرد که محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است.


7.فلیکر (Flickr)

این رسانه ی تصویری که شامل فیلم های آنلاین است ، در زبان عامیانه فلیکر تلفظ میشود و در سال 2004 ایجاد شده است. Flickr در سال 2005 زیرمجموعه یاهو شد. شهرت این رسانه اجتماعی عمدتا از طریق عکس هایی است که کاربران به اشتراک میگذارند.فلیکر بیش از 12 میلیون کاربر فعال دارد و در حال حاضر در بیش از 63 کشور دنیا مورداستفاده قرار میگیرد.به طور میانگین روزانه بیش از 1 میلیون عکس در این رسانه منتشر میشود.


8. اسنپ چت (SnapChat)

اسنپ چت یک نرم افزار و در واقع یک اپلیکشن پیام تصویری است که توسط سه دانشجوی دانشگاه استنفورد و در سال 2011 ارائه شد و رشد خوبی در این مدت داشت بطوریکه در سال 2015 به بیش از 100 میلیون کاربر فعال رسید.جالب است بدانید که بیش از 18 درصد کاربران شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده میکنند.


9. واتس اپ (WhatsApp)

واتس اپ یک پیام رسان سریع برای گوشی،تبلت و لپتاپ است.از طریق واتساپ می‌توانید عکس و پیام‌های صوتی–تصویری خود را به سایر کاربرانی که این نرم افزار را بر گوشی‌های همراه خود نصب کرده‌اند ارسال کنید.

این اپلیکشن در سال 2004 به ارزش 19.3 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد و در سال 2010 راه اندازی شد و کار خود را آغاز کرد.امروزه بیش از 1 میلیارد نفر از این برنامه برای ارتباط با دیگران استفاده میکنند.


10. وایبر (Viber)

وایبر یک اپلیکشن ارتباطی برای گوشی های موبایل است که در سال 2010 توسعه و ارائه شد. این اپلیکیشن امکان اشتراک گذاری پیام صوتی و تصویری و عکس‌های کاربران با دوستانشان، یعنی آن‌هایی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند را فراهم کرده است.


11.پریسکوپ (Periscope)

Periscope یک اپلیکشن برای ارسال ویدیوهاست.این نرم افزار در سال 2014 تاسیس شد و در سال 2015 به ارزش 100 میلیون دلار به توییتر فروخته شد. بنا به آمار رسمی ارائه شده از سوی این شرکت، هم اکنون 10 میلیون حساب کاربری در این شبکه ثبت شده است.جالب است که بدانید در ماه دسامبر سال 2015 کمپانی اپل این اپلیکشن را به عنوان اپ برتر سال معرفی کرد.

نظر شما درمورد این شبکه های اجتماعی چیست؟