تک بست - دنیای فناوری
Techbest Desktop

نکاتی مقدماتی برای بهبود سئوی سایت


نکاتی مقدماتی برای بهبود سئوی سایت

 

در این مقاله به بررسی نکاتی بسیار ابتدایی که سهم مهمی در بهبود سئوی وبسایت شما دارند،میپردازیم.این نکات به کدهای html صفحات سایت شما مربوط میشوند، پس به راحتی میتوانید آنها را عملی کنید. با ما همراه باشید.

 

1.استفاده از تگ های meta : 

اولین کاری که میتوانید با تغییر آن در قالب اچ تی ام ال سایت خود به ارتقای سئوی سایت کمک کنید، استفاده از تگ های متا است.این تگ ها که در قسمت head یک فایل html قرار میگیرند،شامل اطلاعات مهمی نظیر زبان سایت،کلمات کلیدی،نویسندگان،مدیر و محتوای سایت هستند و برای موتورهای جست و جویی مثل گوگل از اهمیت بالایی برخوردارند.پس اگر قالب سایت شما فاقد این موارد است ، بهتر است آن ها را درنظر بگیرید.

 

2.استفاده از عناوین : 

یکی دیگر از اقدامات در جهت ارتقای رتبه ی سایت شما در موتور های جست و جو ، استفاده از تگ های عنوان است.این تگ ها که شامل تگ های h1 تا h6 هستند ، یکی از مواردی هستند که موتورهای جست و جو درحین بررسی محتوای سایت ها درنظر میگیرند تا درک درستی از آن وبسایت پیدا کرده و آنها را در نتایج خود به کاربران نمایش دهند.پس بهتر است از امروز ، کلمات کلیدی که در سایت شما میتوانند باعث جذب کاربران شوند را با تگ های عنوان نمایش دهید.

 

3.استفاده از تگ های strong و em : 

خیلی از برنامه نویسان مبتدی و یا حتی نیمه حرفه ای وب ، تصور میکنند که این دو تگ کاملا مشابه تگ های b و i هستند در صورتیکه واقعیت این است که محتوایی که داخل تگ های strong و em قرار میگیرند برای موتورهای جست و جو حائز اهمیت اند و به عنوان یکی دیگر از شاخص های بررسی محتوای سایت لحاظ میشوند.پس حواستان باشد که از این تگ ها استفاده کنید و همچنین مناسب! استفاده کنید.

 

4.جداسازی فایل های css و javascript : 

یکی از موارد مرسوم در طراحی وب امروز ، مسئله ی جدا کردن فایل های css و javascript از فایل اصلی html که حاوی قالب سایت است ، میباشد.جدا از مزایایی که این کار برای برنامه نویسان مثل تمیزتر بودن کد و سبکتر شدن قالب سایت ها دارد ، این مسئله برای بهبود سئوی وبسایت هم اهمیت دارد چراکه موتورهای جست و جو به مواردی مثل وجود تگ style یا script درون کدهای html روی خوشی نشان نمیدهند و شاید بتوان گفت که بررسی محتوای اصلی سایت را هم برای آنها سخت تر میکند و صفحاتی که توانسته اند محتوای خود را بهتر و ساده تر به آنها معرفی کنند در نتایج جست و جو در مکان بالاتری قرار میگیرند لذا اگر قالب سایت شما از شیوه ی داخلی استفاده میکند بهتر است ، شیوه ی جدید را عملیاتی کرده و سعی کنید همیشه با الگوریتم های جدید موتورهای جست و جو پیش بروید تا درصورتیکه وبسایت شما دارای محتوایی قابل قبول است ، برای رعایت نکردن این نکات بسیار ساده ، از قافله عقب نمانید!

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.موفق باشید.