تک بست - دنیای فناوری
Techbest Desktop

سئو چیست و چه فوایدی دارد؟


seo چیست و چه فوایدی دارد؟

 

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization و در فارسی به معنای بهینه سازی موتور جست و جو و در لفظ عامیانه سئو می باشد.

در دنیای دیجیتال امروز اغلب کاربران اینترنت برای دسترسی به وبسایت های موردنظر خود و وب گردی از موتورهای جست و جو مانند گوگل و بینگ استفاده میکنند و کمتر پیش میاد که کاربری برای ورود به یک وبسایت از url آن استفاده کند لذا این امر اهمیت استفاده از سئو را در دنیای وب نشان میدهد. 

بنابراین وب مستر ها نیز با توجه به این مسئله سعی دارند تا با اعمال تغییراتی رتبه ی بهتری را در موتورهای جست و جو کسب کنند پس اگر بخواهیم معنی دقیق تری از سئو ارائه دهیم بهتر است بگوییم : سئو در واقع مجموعه ای از تکنیک ها، استراتژی ها و اعمالی است که با استفاده از آن شما می توانید صفحات وب سایت خود را به درستی به موتورهای جستجو معرفی کرده و در نتیجه بازدید کنندگان بیشتری از سمت این موتورهای جستجو داشته باشید یا حتی میتوان این چنین گفت : سئو فرآیندی است که به وسیله آن شما برای وب سایت خود ترافیکی رایگان و طبیعی را از طریق Search Engine های اینترنتی بدست می آورید.که منظور از ترافیک در اینجا طبیعتا میزان بازدید کاربران از صفحات وب سایت شما می باشد.

سئو در واقع یک دانش است و نیاز به یادگیری دارد. هر یک از موتور های جست و جو الگوریتم های خاصی برای رتبه بندی وبسایت ها دارند و یادگیری آن ها کمک میکند که نتایج بهتری را از آنها کسب کنیم.

ضمنا لازم به یاداوری نیست که سئو یک فرآیند کاملا رایگان است و اصولی مانند کنترل محتوا، استفاده از کد های HTML مناسب، استفاده از کلمات کلیدی و ... که بعدا در مقاله ای دیگر به بررسی آنها میپردازیم را دربرمیگیرد.