تک بست - دنیای فناوری
Techbest Desktop

حل مشکل Phone Number Flood در تلگرام


حل مشکل Phone Number Flood در تلگرام

 

این روزها تعدادی از کاربران تک بست با مشکلی در هنگام ثبت نام در پیام رسان تلگرام رو به رو شدند که امروز به آن پرداخته و راه حل رهایی از آن را بیان میکنیم. با ما همراه باشید.


ابتدا در مورد علت بروز این ارور صحبت میکنیم. عمده ترین دلیل مواجه شدن با این مشکل حذف کردن اکانت تلگرام خود به دفعات و طی فاصله زمانی کم است لذا تلگرام (برخلاف دیگر مسنجرها!) اقدام به مسدود کردن سیمکارت شما برای یک دوره زمانی میکند. مدت زمان این مسدود بودن دقیقا مشخص نیست اما بعضا دیده شده که تا 30 یا حتی 45 روز هم به طول می انجامد. البته تیم تک بست برای اطلاع دقیقتر از این مورد به بررسی این اتفاق پرداخت و تجربه شخصی ما و مسدود بودن سیمکارت تنها 8 روز طول کشید. (این شما و این هم شانستان!) 

اما اگر نمیتوانید صبور باشید و لزوما باید از تلگرام استفاده کنید، 2 راه حل به شما ارائه میکنیم : 

1. استفاده از برنامه های شماره مجازی 

اولین راه حل، استفاده از برنامه های شماره مجازی از قبیل Talk 2 , EsiaTalk و Voxox است. این نرم افزارها با ارائه یک شماره مجازی (Virtual number) که متعلق به دیگر کشور هاست به شما این امکان را میدهند که با این شماره در تلگرام ثبت نام کنید. البته به همین راحتی ها هم نیست! طی بررسی هایی که ما روی چندین برنامه مختلف و حتی سایت هایی در این زمینه داشتیم، تمام شماره ها توسط سرور تلگرام شناسایی شده بود و عملا کدی دریافت نمیکنید اما بعضا مواردی مشاهده شده که توانسته اند از این طریق در تلگرام ثبت نام کنند.

2. استفاده از یک سیم کارت دیگر برای ثبت نام 

دومین راه حل بدین گونه است که شما با یک سیم کارت دیگر که با آن در تلگرام ثبت نام نکرده اید، وارد تلگرام شده و سپس از طریق قابلیت Change number به همان سیم کارت اولیه خود برمیگردید. 

برای تغییر شماره ، در صفحه اصلی سه خط بالای صفحه را لمس کرده و Settings را انتخاب کنید. در صفحه جدید روی شماره تلفن خود ضربه بزنید و سپس گزینه Change number را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر از سیم کارتی استفاده کنید که اشخاص زیادی شماره آن را دارند و سیمکارت برای شخص دیگری (مثلا پدرتان) باشد، ممکن است تا مدت ها فکر کنند که این اکانت متعلق به آن شخص است و برای او پیام ارسال کنند.


با توجه به توضیحاتی که داده شد حتما متوجه شدید که این دو راه حل خیلی راه های قطعی و مناسبی نیستند اما متاسفانه در حال حاضر روش دیگری وجود ندارد لذا اگر با راه حل های بالا موفق نشدید، بهتر است کمی صبر کنید.!