تک بست - دنیای فناوری
Techbest Desktop

رتبه بندی برترین برندهای لپتاپ در سال 2015


رتبه بندی برترین برندهای لپتاپ در سال 2015

 

وبسایت LaptopMag هر ساله با تحلیل شرایط و پارامتر های مختلف لیستی از برترین برند های بازار لپ تاپ را معرفی می‌کند.با ما همراه باشید تا با هم ببینیم بهترین لپتاپ های جهان متعلق به کدام شرکت است!

 

در نمودار بالا می‌توانید 10 برند برتر لپ تاپ در سال 2015 را همراه با تغییرات 5 سال اخیر مشاهده کنید. این وبسایت همچون هر سال کمپانی Apple را بعنوان برترین برند در حوزه ساخت لپ‌تاپ ها معرفی کرده است. Dell و hp هم به ترتیب در این لیست جایگاه دوم و سوم را در اختیار دارند. نکته مهمی که در این رتبه بندی مشاهده می‌شود نزول 4 پله ای Lenovo از رتبه دوم به ششم است که به دلیل پشتیبانی ضعیف و شناسایی بد افزار های جاسوسی است که بعدها این مشکل توسط لنوو رفع شد.

best-laptop-apple-scorecard

1. Apple

اپل برای ششمین سال متوالی بعنوان برترین برند لپ تاپ معرفی شد. این کمپانی در 5 مورد از 9 بخش مورد بررسی یعنی بررسی ها، پشتیبانی فنی، صفحه کلید، تاچ پد و سیستم صوتی مقام اول را کسب کرد.

best-laptop-DELL-scorecard

2. Dell 

دل یکی از سازندگان قدیمی لپ تاپ و کامپیوتر در جهان است که در سال های اخیر بخصوص در ایران فروش چندان خوبی را تجربه نکرده است. دل توانست در چند سال اخیر پیشرفت های خوبی داشت و توانست در سال 2015 به مقام دوم دست پیدا کند. دل در حال حاظر سومین برند محبوب بازار است که به گزارش گارتنر 12.8 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این برند در قسمت خلاقیت و قیمت و تنوع بهترین عملکرد را داشته است. علاوه بر موارد بالا به کمک پشتیبانی مناسب و کیفیت سیستم صوتی موجب شد دل در سال 2015 بتواند مقام دوم را از لنوو گرفته و بعنوان رقیبی جدید برای اپل تبدیل شود.

این کمپانی در کنار ارائه محصولات زیبا و خاصی همچون XPS 13 محصولات گیمینک خود را در قالب نام تجاری Alienware عرضه می‌کند.

best-laptop-HP-scorecard

3. HP

اچ پی یکی دیگر از سازندگان قدیمی در زمینه لپ تاپ، سیستم های خانگی  و بخصوص پرینتر ها است که در سال 2015 با صعود یک پله ای به مقام سوم دست پیدا کرد. طراحی، کیفیت سیستم صوتی، پشتیبانی فنی و تنوع از مهم ترین ویژگی های لپ تاپ های این برند بشمار می‌رود که موجب شده این برند در جایگاه سوم قرار گیرد.

best-laptop-Lenovo-scorecard

6. LENOVO

لنوو در سال های گذشته با همکاری و خرید برند های مختلفی همچون سری تینک پد های IBM و موتورلا توانست به یکی از بزرگترین سازندگان PC و لپ‌تاپ تبدیل شود. همچنین به تازگی پا به عرصه ساخت تبلت و موبایل گذاشته و توانسته محصولات خوبی را عرضه کند. محصولات مالتی مدیا این برند همیشه به تنوع و نسبت کارایی به قیمت بسیار خوب و سری تینک پد به کیفیت ساخت بالا مشهور بوده اند اما در پی انتشار خبر وجود حفره امنیتی Superfish در لپ تاپ‌های لنوو این کمپانی مورد انتقاد های شدیدی قرار گرفت. اگر چه لنوو به سرعت آموزش پاکسازی این بد افزار را از روی سیستم هایش منتشر کرد اما وجود حفره امنیتی و نقض حریم شخصی کاربران موجب سقوط 4 پله ای این برند و قرار گیری در رتبه 6 شد.

best-laptop-ASUS-scorecard

7. ASUS

دومین برندی که در رتبه بندی سال 2015 سقوط شدیدی را تجربه کرد ایسوس است. اگر چه ایسوس با وجود تبلیغات فراوان، بازاریابی مناسب و ارایه محصولات جذابی همچون Zenbook UX305 , Transformer Book T200 به یکی از محبوب ترین برند ها در جهان و بخصوص ایران تبدیل شده است اما بنا بر اعتقاد نویسنده به دلیل پشتیبانی بسیار ضعیف همانند لنوو با سقوط 4 پله ای به رتبه 7 در سال 2015 رسید.

 

نظر شما درخصوص این رتبه بندی چیست ؟ آیا شرکت اپل بهترین لپتاپ های موجود در جهان را دارد؟