تک بست - دنیای فناوری
Techbest Desktop

RSS چیست؟


RSS چیست؟

 

حتما اغلب شما کاربران وبسایت های اینترنتی مفهومی تحت عنوان RSS را شنیده اید ولی نمیدانید که آن دقیقا چیست و چه مزایایی دارد. در این مقاله ما به بررسی این موضوع پرداخته و شما را کاملا با این مفهوم آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.


RSS مخفف Rich Site Summary (چکیده اخبار سایت) است. شاید شما هم گاهی اوقات آرزو کردید که ای کاش نرم افزاری داشتید که اخبار جدید سایت های مورد علاقه تان را جمع آوری کند تا هر زمان که نیاز داشتید، سری به آنها بزنید. RSS دقیقا همین کار را می کند و هر زمان که خبر جدیدی در سایت مورد علاقه تان درج شود، شما را مطلع می کند.

با استفاده از RSS نیازی نیست برای مشاهده اخبار سایت های مختلف، همه آنها را باز کنید.

امروزه اکثر وب سایت های دنیا از RSS یا Feed پشتیبانی می کنند. با استفاده از آدرس RSS یک سایت، می توانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به وب سایت مورد نظر، از آخرین مقالات و اخبار آن مطلع شوید.

برای مشاهده rss سایت ها ما به Feed reader یا خبرخوان نیاز داریم.نرم افزار های خبر خوان یا RSS Feed Reader قادرند RSS سایت های مختلف را بخوانند. یعنی در واقع آدرس RSS سایت را یکبار در اختیار آنها قرار می دهید و از ان پس خود نرم افزار، اخبار و مقالات سایت مورد نظر شما را برایتان جمع آوری کرده و در یک صفحه نمایش می دهد. منظور از یک صفحه این است که برای مشاهده اخبار سایت های مور علاقه تان، تنها کافی است یک صفحه را باز کنید و تیتر خبر ها را در همین یک صفحه مشاهده کنید. خبرخوان ها در انواع مختلف مبتنی بر وب یا بصورت یک نرم افزار مستقل تحت ویندوز و یا مک کار می کنند.